نحوه درست کردن کشکبا

آموزش و نحوه درست کردن کشکبا

آموزش و نحوه درست کردن کشکبا

آموزش آشپزی

مواد لازم

اسفناج یا برگ چغندر              1 کیلوگرم
گوشت                               به مقدار لازم (مقدار گوشت بستگی به سلیقه دارد)
پیاز سرخ شده                      2 عدد
جو پخته شده                       یک و نیم لیوان
کشک                                1 کیلوگرم
پونه کوهی                          1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

جو را بپزید و با چرخ گوشت یا مخلوط کن آن را له کنید.اسفناج را خرد کنید و بگذارید با جو له شده بپزد.سپس کشک را به آن اضافه کنید و اگر سفت بود کمی آب به آن اضافه کنید.
نعناع داغ یا پونه را هم درون آش بریزید و بگذارید با هم بجوشند و مرتب هم بزنید تا ته نگیرد.به دلیل داشتن کشک، نمک را به مقدار کمتری اضافه کنید تا آش شور نشود.بعد از پختن و جا افتادن، آش را در ظرف مناسبی بکشید و روی آن را با مقداری پیاز سرخ شده و نعناع داغ تزئین کنید.

کشکبا نوعی آش بوده که از غذاهای محلی روستای فریزهند نطنز می باشد.

لینک مستقیم: http://mihangram.com/ashpazi-195.html

کشکبا

ریسوتو با سس گوجه فرنگی و فیله مرغ

آموزش ریسوتو با سس گوجه فرنگی و فیله مرغ

آموزش ریسوتو با سس گوجه فرنگی و فیله مرغ

آشپزی

مواد لازم

ریسوتو                                        100 گرم
فلفل قرمز خرد شده                       دو عدد
فیله مرغ                                      سه عدد
خامه                                          50 گرم
پودر سیر                                      یک قاشق چایخوری
سس گوجه‌فرنگی                          پنج قاشق سوپخوری
نمک و فلفل                                  به میزان لازم
گوجه فرنگی رنده‌شده                     دو عدد
ساقه کرفس رنده‌شده                    دو قاشق سوپخوری
هویج رنده‌شده                              یک قاشق سوپخوری
سیر رنده‌شده                               دو حبه
نمک وفلفل                                   به میزان لازم

طرز تهیه

ریسوتو را در آب‌جوش با کمی نمک و روغن می‌‌پزیم تا نرم و درشت ‌‌شود. در این زمان فیله مرغ را با پودرسیر، فلفل و نمک طعم‌دار کرده، با دو قاشق روغن تفت داده و در آخر خامه را اضافه می‌‌کنیم و به مدت یک دقیقه حرارت می‌‌دهیم تا خامه جذب آن شود. سپس از روی حرارت بر می‌‌داریم.
مواد رنده‌شده را با سس گوجه‌فرنگی مخلوط کرده روی حرارت ملایم قرار می‌‌دهیم تا سس غلیظی درست شود. ریسوتو پخته شده را آبکش کرده و با فیله مرغ و سس گوجه‌فرنگی مخلوط می‌‌کنیم. فلفل قرمز را اضافه کرده حرارت می‌‌دهیم تا مواد کاملا مخلوط و یک‌دست شود. سپس در ظرف مناسب طبق عکس تزئین و سرو می‌‌کنیم.

نکته:
ریسوتو نوعی برنج دانه تپل مخصوص نواحی شمال ایتالیاست که به صورت دمی تهیه می‌‌شود و در کلیه فروشگاه‌ها معتبر توزیع می‌شود، همچنین به جای آن از برنج نیمه‌دانه می‌توان استفاده کرد.

لینک مستقیم: http://mihangram.com/ashpazi-195.html

ریسوتو

حضرت آمنه (س)

مطالبی در رابطه با حضرت آمنه (س) و ازدواجشان

مطالبی در رابطه با حضرت آمنه (س) و ازدواجشان

مذهبی

در حرم حضرت معصومه(س) بررسی شد
نقش حضرت آمنه(س) در نشر جهانی آیین اسلام

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: حضرت آمنه سلام الله علیها از زنان برگزیده در تاریخ بشریت و اسلام است و با ولادت و به دنیا آوردن حضرت رسول(ص) بزرگترین خدمت را به مخلوقات کائنات و بشریت داشتند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم مجیدی در دوره آموزشی بانوان آسمانی در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه خداوند نسل و ذریه انبیاء را پاک قرار داده و انبیاء هم از پدران و مادران پاک و طیبی بودند، گفت: حضرت رسول (ص) که خاتم پیامبران است مانند سایر انبیاء از پدر و مادری پاک متولد شده و مادر بزرگوارشان حضرت آمنه سلام الله علیها یکی از زنان بزرگ عالم هستند.
وی افزود: در روایتی از حضرت رسول(ص) بیان شده که خداوند آتش جهنم را بر شش نفر حرام کرده است و آن شش نفر هاشم (جد پیامبر(ص))، عبدالمطلب، عبدالله، آمنه، حلیمه سعدیه و ابوطالب علیهم السلام هستند.
استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه با این حدیث رسول خدا(ص) به خوبی جایگاه مادر بزرگوار حضرت محمد(ص) در میان زنان عالم مشخص می شود، گفت: حضرت آمنه علیها السلام از قبیله «بنی زهره» بودند و پدر بزرگوار ایشان «وهب» و مادر ایشان «بر» نام داشتند که پدر و مادر حضرت آمنه سلام الله علیها و خوشان به نیکی و یکتا پرستی شهره بودند.
خانم مجیدی با اشاره به اینکه حضرت آمنه سلام الله علیها چهره ای مانند ماه داشتند و بسیار زیبا بودند، تصریح کرد: با توجه به اینکه حضرت آمنه سلام الله علیها در آخرین سفر خود تنها بودند این موضوع از نظر عقلی عجیب است که چگونه حضرت عبدالمطلب که ایشان را همواره همراهی می‌کردند اجازه دادند که ایشان به تنهایی به سفر رفته و به نظر می‌رسد این موضوع توطئه ای از سوی یهود برای شهادت ایشان در سن 36 سالگی بوده است.
توطئه یهود برای شهادت و قتل حضرت عبدالله علیه السلام
وی با تأکید بر اینکه حضرت عبدالمطلب علیه السلام 12 پسر داشتند که حضرت عبدالله علیه السلام کوچکترین فرزند ایشان بود، اظهار کرد: حضرت عبدالله در میان فرزندان حضرت عبدالمطلب جایگاه برجسته‌ای داشتند و همه براداران ایشان می‌دانستند که ایشان پدر مولودی مبارک خواهند بود به همین دلیل حضرت عبدالمطلب و سایر براداران همواره از ایشان مراقبت می کردند.
استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: اما همین که حضرت عبدالله علیه السلام به سن 23 یا 24 سالگی رسیدند همراه کاروان های تجاری پدرشان عازم شام و مدینه شدند که در این میان چون یهودیان مشخصات پیامبر آخر الزمان و پدر و مادر ایشان را می‌دانستند متوجه شدند که حضرت عبدالله پدر مولود پیامبر آخر الزمان است به همین دلیل آن دسته از یهودیان که مؤمن نبودند برای اینکه دین خود را به همان شکل انحراف آمیز حفظ کنند کمر به قتل عبدالله بستند.
خانم مجیدی با تأکید بر اینکه شناخت یهود از پیامبر(ص) و پدر و مادرشان بسیار کامل بود، اظهار کرد: به حدی این شناخت کامل بود که عده‌ای یهودیان مؤمن در مدینه به انتظار پیامبر آخر الزمان ساکن شده و منتظر بعثت ایشان بودند و به همین دلیل می‌دانستند که این پیامبر از نسل عبدالمطلب است و در مقابل این گروه همین یهودیان مشرک قرار داشتند که کمر به قتل پیامبر(ص) بسته بودند.
نقش پدر حضرت آمنه « وهب » در نجات حضرت عبدالله علیه السلام از دست یهود
وی افزود: در یکی از سفرهایی که حضرت عبدالله به مدینه داشتند یهودیان منحرف و مشرک به سر ایشان ریخته و می‌خواستند ایشان را به شهادت برسانند که حضرت عبدالله به کمک « وهب» پدر حضرت آمنه سلام الله علیها از این معرکه جان سالم به در بردند.
استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: زمانی که این خبر به حضرت عبدالمطلب علیه السلام رسید و ایشان متوجه نجات حضرت عبدالله از چنگال یهودیان و قاتلان شدند برای سلامتی ایشان نذر کرده و با مادر خود فاطمه و همسرشان یعنی مادر حضرت عبدالله علیه السلام عازم مدینه شدند و برای سلامتی حضرت عبدالله علیه السلام در میان اقوام مادری خود که در مدینه سکوت داشتند ولیمه دادند.
ماجرای ازدواج حضرت عبدالله علیه السلام با حضرت آمنه سلام الله علیها
خانم مجیدی با اشاره به اینکه حضرت عبدالله جوانی بسیار زیبا، رشید و شجاع بودند، افزود: همین موضوع موجب شده بود که ایشان در میان دختران مکه و مدینه خواهان و هواداران زیادی داشته باشند اما از آن جایی که حضرت عبدالمطلب علیه السلام از جایگاه ایشان با خبر بودند اجازه نمی دادند که ایشان با هر خانواده‌ای وصلت کنند و حضرت عبدالله هم خواهان وصلت با خانواده‌ای پاک بود.
وی تصریح کرد: پس از ماجرای نجات حضرت عبدالله علیه السلام از دست یهودیان با کمک وحب، وحب نزد همسرش بر رفت و برای او از رشادت های حضرت عبدالله علیه السلام سخن گفت و به همسرش گفت که من دوست دارم که عبدالله داماد من شود و چون نمی‌توان این موضوع را مستقیماً مطرح کرد بهتر است در مهمانی که عبدالمطلب علیه السلام برای عبدالله علیه السلامبرگزار کرده حضور یافته‌ و مقدمه چینی کنی.
استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: بر، همسر وهب همانطور که به او گفته شده بود در مهمانی حضور یافت و حضور او موجب شادمانی خانواده عبدالمطلب شد زیرا آن‌ها متوجه شدند که پسرشان به دست وهب نجات پیدا کرده است و همین موضوع موجب قدر دانی حضرت عبدالمطلب از وحب شد.
خانم مجیدی با تأکید بر اینکه حضور وهب و همسرش و همچنین دخترش آمنه سلام الله علیها در مهمانی خانواده عبدالمطلب موجب شد که مادر حضرت عبدالمطلب یعنی فاطمه سلام الله علیها و همسرشان آمنه سلام الله علیها را برای همسری عبدالله علیه السلام انتخاب کنند، گفت: آمنه سلام الله علیها در عصری که عصر تبرج زنان جاهلی بود به عفت و پاکدامنی مشهور بود و در شهر مدینه همه به پاکدامنی آمنه سلام الله علیها شهادت داده و بیان می‌کردند که هیچ مردی تاکنون این بانوی آسمانی را ندیده است به همین دلیل عبدالمطلب علیه السلام با دیدن این مشخصات مقدمات ازدواج حضرت آمنه و عبدالله علیه السلام را فراهم کرده و برای این ازدواج مبارک هفت شب و هفت روز در شهر مدینه مراسم بر پا کردند در حالی که از نظر اقتصاد خانواده حضرت آمنه سلام الله علیها مانند حضرت عبدالله ثروتمند نبودند ولی به دلیل تدین و متدین بودند حضرت عبدالمطلب زمینه این ازدواج مبارک را فراهم کردند.
وی افزود: همچنین از آن جایی که سنت ازدواج دختر عمو در میان عرب سنت رایجی بود هنگام ازدواج حضرت عبدالله علیه السلام با حضرت آمنه سلام الله علیها حضرت عبدالمطلب دختر عموی آمنه سلام الله علیها را به عقد خود درآورده و از او صاحب یک فرزند به نام حمزه شد که عموی پیامبر(ص) است و توجه به این نکته لازم است که که مردان مؤمنان مانند عبدالمطلب همسران محدودی داشتند و مانند سایر مردان عصر جاهلی نامحدود ازدواج نمی کردند.
استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: پس ازدواج حضرت آمنه سلام الله علیها و حضرت عبدالله علیه السلام زمنیه انعقاد نطفه و ولادت حضرت رسول(ص) به عنوان مبارک ترین مولود فراهم شد و یک سری شرایط زمینه شهادت حضرت عبدالله و سپردن حضرت محمد(ص) به حلیمه از قبیله بنی سعد فراهم شد که این موضوعات به تفصیل در آینده توضیح داده خواهد شد.

منبع: http://amfm.ir

حضرت آمنه (س)

لینک مستقیم: http://mihangram.com/mazhabi-82.html

افتخاری مدیرعامل استقلال شد

افتخاری مدیرعامل استقلال شد

وبسایت رسمی برنامه نود - سید رضا افتخاری، حکم مدیر عاملی استقلال را گرفت.

به گزارش وب سایت نود، سید رضا افتخاری که تا پیش از این سرپرست باشگاه استقلال بود، با گرفتن حق امضا و سمت مدیر عاملی از این پس رسما به عنوان مدیرعامل تام الاختیار در باشگاه استقلال فعالیت خواهد کرد.

حکم مدیری عاملی و حق امضای سید رضا افتخاری  را وزیر ورزش  و جوانان صادر کرده است.

استقلال

منبع: وبسایت رسمی برنامه نود


بارسلونا

مهاجم سابق آرسنال، رئال و تاتنهام راهی فولام می شود

مهاجم سابق آرسنال، رئال و تاتنهام راهی فولام می شود

( رئال مادرید )
وبسایت رسمی برنامه نود - آدبایور به چمپیونشیپ خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، امانوئل آدبایور مهاجم سابق آرسنال، تاتنهام و رئال مادرید که قراردادش با کریستال پالاس به اتمام رسیده است، در آستانه انتقال به فولام قرار دارد.

طبق اعلام اسکای، سران فولام مذاکره با آدبایور را آغاز کرده اند و بعد از حصول توافق، او با قراردادی آزاد راهی فولام می شود.

به این ترتیب آدبایور بعد از حضور در آرسنال، تاتنهام و کریستال پالاس، راهی یک تیم لندنی دیگر می شود.


منبع: وبسایت رسمی برنامه نود

رئال مادرید